Trovärdighet i varumärket?

/pilar-sant-eller-falskt.jpgVill du bygga upp ett varumärke kan du som har mycket pengar "köpa dig in". Det är nog det man lär ut i skolorna idag. Och visst är det sant till viss del, för att bygga sitt varumärke behöver man ofta satsa på marknadföring och att plantera sina produkter där de blir synliga.
Men jag vill påstå att hur mycket pengar du än lägger på att fabrisera en "story" runt ditt varumärke, finns det inget som slår detta att leverera en genuint bra produkt! Så enkelt är det! Ditt varumärke måste vara "sant". Man kan inte sälja konserverad gröt till kunden mer än en gång!

Produkten kan bestå av den rent fysiska saken du vill sälja, men lika ofta handlar det om bemötande, service och upplevelse. Att du möter dina kunder med ett varmt hjärta och visar dem att du brinner för dina produkter är det som pumpar ditt varumärke med värde.

Levererar du inte produkter som motsvarar förväntningarna på varumärket, raseras värdet i ditt varumärke på nolltid! Tro mig!

13 apr 2018